Пригадайте!
В 9 класі ви ознайомилися з особливостями розвитку драматургії на межі ХІХ- ХХ
століть.
В чому особливість нової драми?
1. Опрацюйте статтю в підручнику "Драматургія кінця ХІХ- поч. ХХ століття "
2. Повторіть вивчене у 9 класі за допомогою інформаційних карток.

3. 0знайомтеся із основними віхами життя і творчості М. Метерлінка, робота з підручником та інфографікою. Випишіть у зошити 10 цікавих фактів про драматурга. Прочитайте п'єсу "Синій птах"

4. Оскільки у вашому підручнику немає тексту, пропоную прочитати тут ⇓
5. Аналіз драми-феєрії "Синій птах". Запишіть паспорт твору.



Символіка образів
Усі образи в п’єсі можна умовно поділити на дві групи: образи з реального світу і міфологічно-казкові. Однак автор порушує межу між реальним та ірреальним, тому кожний із персонажів отримує особливий символічний зміст.
Наприклад, Тільтіль і Мітіль — це не просто діти, а уособлення думки письменника про могутність людської природи, про здатність особистості духовно відроджуватися. Герої нічого не бояться, вони мужньо дивляться в обличчя Долі, підкоряють природні стихії, перемагають смерть. Не випадково вони перебувають у центрі твору. Автор вірить у майбутнє людства, у здатність молодого покоління відкрити таємниці буття.
Символічно, що сусідка Берленґо перетворюється уві сні на фею Бери- люну, а образ Великої Материнської Любові нагадує Тільтілеві його матір. У такий спосіб драматург звертає увагу на те, що в кожній людині є щось чарівне, нерозгадане, дивовижне: «Людина — найвище божество»,— ці слова неодноразово повторюються у творі.
У п’єсі оживають предмети, рослини, тварини. Прийом олюднення символізує ідею Метерлінка про те, що світ живий. Він рухається, розвивається, і людство має докласти чимало зусиль, щоб зрозуміти цей світ та навчитися жити в злагоді з ним.
Абстрактні образи (Темнощі, Блаженства, Радощі та ін.) уособлюють приховані сторони людської душі — як темні, так і світлі. Письменник доводить, що людина перебуває в центрі духовної боротьби, яка триває не тільки у світі, а й у її серці. Від наслідків цієї боротьби, від перемоги людяності залежать сучасне й майбутнє.
Особливого значення у творі набувають образи Душі Світла і Синього птаха. Це символи моральної мети людства, яка, на думку М. Метерлінка, повинна спонукати його до пошуків і розвитку. У п’єсі Душа Світла веде за собою дітей, показуючи їм, висвітлюючи найпотаємніші куточки буття. Світло зрештою перемагає Ніч, просвітлюються й душі героїв.
Образи-символи в п’єсі та що вони символізують?
■ Синій птах є символом щастя.
■ Пес — утілення відданості, готовності до самопожертви.
■ Кіт — символ улесливості, підступності, зрадництва.
■ Хліб — уособлення слабкодухості.
■ Душа Світла — утілення справедливості, символ пізнання нового.
■ Вогонь — уособлення відчайдушності.
■ Двері — символ незнання.
■ Блаженства — це відображення самовдоволення тощо.
6. Трактування фіналу драми-феєрії «Синій птах»
Щастя — багатогранне, воно в усьому, що нас оточує: у природі, у родині, у хатньому затишку, у щоденній праці, у дружньому спілкуванні, у допомозі оточуючим та віддаванні свого тепла людям. Тому Синього птаха герої п’єси М. Метерлінка знаходять удома, біля себе, що також дуже символічно. Щастя полягало не лише в пізнанні природи та світу, в осягненні істини. Воно — у добрих справах, які слід робити для ближніх.
Синій птах — це символ Щастя і непізнаної Таємниці життя, яких завжди прагнуло людство. Тільтіль і Мітіль ніде не могли знайти чарівного Птаха. Кілька разів їм здавалося, що вони вхопили його, однак Синій птах так і залишився мрією. І все ж мрія про Щастя, за словами Метерлінка, не є марною, тому що вона рухає людство вперед.
7. Підготуйте характеристику головних героїв (письмово)


8. Напишіть есе "У пошуках синього птаха" ( власні мрії і прагнення)
Використана література:
- відкриті інтернет джерела;
- опорні картки Є.Гвоздікової, О. Залізницької, О.Радкевич та ін.
- https://scribble.su/zarub_ukr/zarub-lit-10-parashich/31.html
- відкриті інтернет джерела;
- опорні картки Є.Гвоздікової, О. Залізницької, О.Радкевич та ін.
- https://scribble.su/zarub_ukr/zarub-lit-10-parashich/31.html
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.